Allergivennlige rømmebrød

Haha, trudde aldri jeg skulle komme til å poste en oppskrift på min blogg, noensinne… Jajja, så feil kan man ta! :p
Dette er en enkel oppskrift, klarer jeg, klarer du;) 
Jeg lagde halv porsjon og det holder for meg, men skriver oppskriften på hel porsjon, som jeg fant i bestemors oppskrifter..

1beger rømme (jeg brukte laktosefri og det funka veldig bra, i orginalen skal det være seterrømme..)
250gr smør
1/4ts salt
1dl sukker (+litt sukker til strø)
1ts kardemomme
1dl vann (ha litt ekstra vann for deigen kan bli tykk, jeg brukte vel litt over 1dl i halv porsjon..)
Ca 8dl mel(i orginalen er det hvetemel, men jeg brukte Semper Fin Mix, glutenfri)

1. Visp sammen ingrediensene.
2. Varm krumkakejernet og stek en prøvekake.
      -Legg en drøy spiseskje røre i jernet og klem til.
      -Når de er halv stekt strø litt sukker på for så steke ferdig til sukkeret er smelta.

Avkjøl på rist og oppbevares i tett boks.

image

De blir litt tykkere enn orginale rømmebrød, iaf ble mine det^^

Leave a Reply

